Skip to main content

ΕΡΩΤΗΣΗ 28/01/2020


postlogo - ΕΡΩΤΗΣΗ 28/01/2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Αθήνα, 27/1/2020

Της: Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου, Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

 

Προς:  κ. Υπουργό Ανάπτυξης

 

ΘΕΜΑ: «Ζήτημα ναυπηγείων Ελευσίνας»

 

Κύριε Υπουργέ,

Πρόσφατα, σε δήλωσή σας στον κρατικό τηλεοπτικό δίαυλο ΕΡΤ1, αναφέρατε μεταξύ άλλων για το θέμα των ναυπηγείων Ελευσίνας τα εξής: «Είναι ύψιστη κυβερνητική προτεραιότητα να βρεθεί λύση στα ναυπηγεία Ελευσίνας. Αν δεν βρούμε λύση, τέλος Μαρτίου θα κλείσουν» (ΕΡΤ1, Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020).

Έχοντας υπ’ όψη ότι το ναυπηγείο Ελευσίνας, συγκεκριμένου ιδιοκτησιακού καθεστώτος, έχει μεγάλη σημασία για την οικονομική αλλά και την κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, όπως και έχοντας υπ’ όψη τις δηλώσεις σας περί ανάγκης εξυγίανσης των ναυπηγείων, αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρέπει να παρθούν άμεσες και δραστικές αποφάσεις για την ομαλή λειτουργία τους που εξασφαλίζει πολλές θέσεις εργασίας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

  1. Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας των ναυπηγείων Ελευσίνας, εάν τυχόν αυτά κλείσουν;
  2. Ποιο είναι το επιχειρησιακό σχέδιο της Κυβέρνησης για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και εντάσσεται σ’ αυτό διεθνής υποστήριξη;

 

Η ερωτώσα βουλευτής

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Βουλευτής Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

ΕΡΩΤΗΣΗ 17/01/2020


postlogo - ΕΡΩΤΗΣΗ 17/01/2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Αθήνα, 14/1/2020

Της: Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου,

Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

 

Προς:     κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

 

ΘΕΜΑ: «Διαφήμιση ενάντια στις αμβλώσεις στο Μετρό Αθηνών»

 

Κύριε Υπουργέ,

Με προσωπική σας εντολή, κατέβηκε από τους σταθμούς του Μετρό Αθηνών διαφημιστική καταχώρηση-αφίσα, η οποία αφορά την προστασία του αγέννητου παιδιού από τις αμβλώσεις.

Την ως άνω διαφήμιση στους χώρους του Μετρό Αθηνών, ζήτησε ο φορέας με την ονομασία «Αφήστε με να ζήσω!», ο οποίος και κατέβαλε κανονικά το ποσό που προβλέπεται για τη φιλοξενία της σχετικής αφίσας, η οποία περιορίζεται να θέσει τέσσερα επιστημονικώς αποδεδειγμένα ερωτήματα-συμπεράσματα για το αγέννητο παιδί: «1. Από την 18η μέρα κτυπά η καρδιά του; 2. Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; 3. Από την 42η μέρα ανιχνεύονται τα εγκεφαλικά του κύματα; 4. Από την 10η εβδομάδα νιώθει πόνο;».

Σύμφωνα με το σκεπτικό της ανακοίνωσης του Υπουργείου του οποίου προΐστασθε, «ο έλεγχος και η έγκριση του περιεχομένου των διαφημίσεων που αναρτώνται στους χώρους του Μετρό, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης», και «οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους».

Για το εν λόγω θέμα η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), ανέφερε σε σχετική της ανακοίνωση πως «πρόκειται για μια διαφήμιση όπως όλες οι άλλες που μπαίνουν σε χώρους του Μετρό», καθώς και «στην αφίσα δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στις αμβλώσεις, έτσι κρίθηκε πως δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα».

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

  1. Με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι η συγκεκριμένη διαφημιστική καταχώρηση διχάζει την κοινωνία, όπως ισχυρίζεστε;
  2. Γιατί δεν υπήρξε ανάλογη αντίδρασή σας, όταν ως γνωστόν πρόσφατα στους χώρους του Μετρό Αθηνών φιλοξενήθηκαν αντίστοιχες αφίσες του κινήματος των vegan, γεγονός που θα μπορούσε να θεωρηθεί επίσης διχαστικό για την κοινωνία;

Η ερωτώσα βουλευτής

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Βουλευτής Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

 

ΕΡΩΤΗΣΗ 7/01/2020


Annotation 2019 09 01 222846 - ΕΡΩΤΗΣΗ 7/01/2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 7/1/2020

Της Αναστασίας-Αικατερίνης Αλεξοπούλου

Βουλευτή Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

 

ΠΡΟΣ: Τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

 

ΘΕΜΑ: Επικίνδυνες και περιττές πληροφοριακές πινακίδες επί της λεωφόρου Ποσειδώνος, Αττική

 

Κύριε υπουργέ,

Σύμφωνα με σοβαρές καταγγελίες οδηγών διαφόρων τύπων οχημάτων, επί της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος, στα νότια τμήματα της Αθήνας, και συγκεκριμένα στο ύψος περίπου του παλαιού αεροδρομίου (Ελληνικό), υπάρχουν γύρω στις 10 (δέκα) περιττές πληροφοριακές πινακίδες, επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια. Σας επισυνάπτουμε σχετικά, τέσσερις φωτογραφίες.

Η επικινδυνότητά τους έγκειται, στο ότι αυτές βρίσκονται ακριβώς δίπλα από το οδόστρωμα πάνω στο πεζοδρόμιο, αποτελώντας βαριές μεταλλικές κατασκευές που στηρίζονται πάνω σε πέλματα από βαρύ ενισχυμένο σκυρόδεμα. Γίνονται επιπροσθέτως άκρως επικίνδυνες σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος, αφού η σύγκρουση οποιουδήποτε οχήματος με τη νόμιμη ταχύτητα των 60 – 80 χιλιομέτρων την ώρα σε έναν τέτοιο τσιμεντένιο όγκο είναι καταστροφική και θανατηφόρα.

Είναι δε, περιττές, από τη στιγμή που σηματοδοτούν ολυμπιακές εγκαταστάσεις, που χρησιμοποιήθηκαν στη διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων του 2004, αλλά εδώ και 15,5 περίπου χρόνια η χρήση των εν λόγω εγκαταστάσεων έχει αλλάξει, π.χ. δεν υπάρχει η μαρίνα απέναντι από την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), αφού Ολυμπιακό κέντρο πλέον δεν υφίσταται.

Τέλος, πρέπει να προστεθεί ότι οι πινακίδες αυτές θεωρούνται πολύ πιο επικίνδυνες από παράνομες διαφημιστικές πινακίδες που έχουν στο μεταξύ ξηλωθεί έπειτα από σοβαρά τροχαία δυστυχήματα που προκλήθηκαν εξ αιτίας τους, εφ’ όσον λόγω της υπερβολικά στιβαρής κατασκευής τους (πέλμα από ενισχυμένο τσιμέντο) τυχόν όχημα που θα πέσει πάνω τους θα καταστραφεί ολοσχερώς, με σίγουρες θανατηφόρες συνέπειες για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες του.

Ερωτάσθε:

Τι μέτρα προτίθεσθε να λάβετε προκειμένου οι επικίνδυνες, αλλά και περιττές πλέον, αυτές πινακίδες απομακρυνθούν από έναν δρόμο αποδεδειγμένα μεγάλης καθημερινής κυκλοφορίας;

 

Η ερωτώσα Βουλευτής

Αναστασία-Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Βουλευτής Β1΄ Βόρειου Τομέα Αθηνών