Skip to main content

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:  κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών 

 

ΘΕΜΑ: «Πεζοδρόμηση της γραμμής του τραμ στην οδό Βασιλίσσης Όλγας και μελλοντική προοπτική του τμήματος Σύνταγμα-Κασομούλη» 

 

Κύριε Υπουργέ, 

Ως γνωστό, στις 19 Οκτωβρίου 2018, διεκόπη η κυκλοφορία του τραμ στο τμήμα Σύνταγμα-Κασομούλη, μετά από αυτοψία της ΕΥΔΑΠ, η οποία έδειξε πως είχε διαμορφωθεί μία επικίνδυνη κατάσταση γύρω από την κοίτη του ποταμού Ιλισσού. Νέα αυτοψία, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2020, πιστοποίησε το ανωτέρω, μεταθέτοντας την επαναλειτουργία της ανωτέρω γραμμής στην καλύτερη περίπτωση περί τα τέλη του τρέχοντος έτους (2020). 

Εν τω μεταξύ, τον Μάιο του 2020, με δημόσια δήλωσή σας (βλ. https://www.athenstransport.com/2020/05/tram-ilissos/), σημειώσατε πως οι απόφάσεις για το τμήμα Σύνταγμα-Κασομούλη του τραμ θα ληφθούν έως τα τέλη του έτους, συνεπώς αφήσατε το θέμα ανοιχτό για το αν μπορεί να γίνει ασφαλής επαναλειτουργία της γραμμής ή αν θα απαιτηθεί πρώτα η πραγματοποίηση εργασιών στην υπόγεια κοίτη του Ιλισσού που διέρχεται κάτω απί τις γραμμές του τραμ. 

Όμως, λίγες εβδομάδες αργότερα, περί τα μέσα Ιουνίου 2020, μαθεύτηκε ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ανταποκρινόμενη σε σχετικό αίτημα του Δήμου Αθηναίων, αποφάσισε να παραχωρήσει προσωρινά μέρος του ως άνω τμήματος της γραμμής του τραμ, που σήμερα δεν χρησιμοποιείται, συμβάλλοντας στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση του κέντρου της πόλης. Συγκεκριμένα, παραχωρήθηκε τμήμα του τροχιοδρόμου του τραμ επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, από το ύψος της οδού Βασιλέως Κωνσταντίνου έως την οδό Όθωνος και επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Αμαλίας. 

Ως επακόλουθο των παραπάνω, ο Δήμος Αθηναίων αποφάσισε να πεζοδρομήσει το τμήμα αυτό της γραμμής του τραμ, καλύπτοντας τον τροχιόδρομο και υποσχόμενος ότι πριν την επανέναρξη των δρομολογίων του τραμ θα αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργικότητα του τροχιόδρομου. 

Εν τούτοις, εκφράζεται η ανησυχία ότι τελικώς ενδέχεται αυτό να μην συμβεί, και ως εκ τούτου να μην επανέλθει σε λειτουργικότητα το τμήμα της γραμμής του τραμ Σύνταγμα-Κασομούλη, με συνέπεια την ουσιαστική αχρήστευση ενός έργου που στοίχισε εκατομμύρια ευρώ στους φορολογούμενους. 

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  1. Για πόσο ακριβώς χρονικό διάστημα παραχωρήθηκε στον Δήμο Αθηναίων το ως άνω, ανενεργό σήμερα, τμήμα της γραμμής του τραμ Σύνταγμα-Κασομούλη, και ενδέχεται αυτή η παραχώρηση να επεκταθεί χρονικά, ή και να καταστεί μόνιμου χαρακτήρα; 
  2. Ποια η μελέτη από πλευράς Κυβέρνησης σχετικά με την ομαλή μελλοντική λειτουργικότητα της γραμμής Σύνταγμα-Κασομούλη, εφ’ όσον στο ίδιο σημείο γίνονται εργασίες πεζοδρόμησης και, ταυτόχρονα, δημιουργείται ποδηλατόδρομος, ενώ παράλληλα είναι δεδομένη η ύπαρξη λωρίδων κυκλοφορίας επιβατικών οχημάτων που επιβαρύνει κυκλοφοριακά την περιοχή; 

Η ερωτώσα βουλευτής 

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου 

Βουλευτής Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών